Directeur Wildlands: 'Ik lig niet wakker van klachten'

Emmen - Wildlands-directeur Frankwin van Beers reageerde vanavond bij EenVandaag op de klachten van bezoekers over Wildlands Adventure Zoo Emmen. Die stellen dat de dieren in het avonturenpark niet goed te zien zijn.

Ook de dure toegangskaartjes, rolstoelonvriendelijke wegen en de lange wachttijden waren onderwerp van gesprek. Tijdens de uitzending van dinsdagavond kwamen beelden voorbij van vertwijfeld kijkende bezoekers bij leeg lijkende verblijven. Als een meisje gevraagd wordt, wat ze ziet, antwoordt ze: ‘water.’ Vertegenwoordigers van gehandicaptenorganisatie Osog kwamen ook in beeld om de beperkte begaanbaarheid van enkele paden te demonstreren. Een mevrouw miste de informatiebordjes bij de dieren. ‘Maar dan moet u op de app op uw iPhone kijken’, adviseert de journalist van EenVandaag. ‘Maar die heb ik niet’, verzucht de dame in kwestie.

De uitzending is terug te zien via deze link.

'Soms moet je even wachten'

Van Beers zegt van de klachten te zijn geschrokken. Over dieren die niet te zien zouden zijn, adviseert hij dat bezoekers een beetje geduld moeten hebben. ‘We presenteren de dieren niet op een zilveren blaadje. Soms moet je even wachten, net als in de natuur.’ Over de wachtrijen meldt hij dat de drukte van de meivakantie een momentopname is. Maar tegelijkertijd ook een teken om zaken aan te passen. ‘We nemen de klachten wel serieus. Maar ik lig er niet wakker van. We gaan dit ombuigen naar een succes’, aldus een optimistische Van Beers.

Wildlands scoort op beoordelingssites, zoals op Zoover, in vergelijking met Blijdorp of Burgers Zoo laag, slechts 5,5. Bezoekers vinden de toegangsprijs te hoog, moeten te lang wachten bij attracties en vinden weinig te weten te komen over de dieren.

Lees ook:
Wildlands verlaat platgetreden paden