Kamst Mode gaat voor EK Passion Star Award

Kamst Mode is genomineerd voor de EK Passion Star Award door Euretco, dat deel uitmaakt van de Duitse EK/servicegroup. Euretco-medewerkers zetten zich in om zelfstandig ondernemers - zoals Bas en Vanessa Kamst van de damesmodezaak - werk en zorg uit handen te nemen.

EK/servicegroup verblijd bedrijven met awards, die zich onderscheiden door een bijzondere mate van passie. Een jury legt onder meer duurzaamheid, kwaliteit, geloofwaardigheid en lifestyle onder de loep. Het rasechte familiebedrijf Kamst Mode heeft vestigingen in Coevorden, Emmen, Nieuw-Amsterdam, Hardenberg en Dalfsen.

De awards worden in september in het Duitse Bielefeld uitgereikt. Directeur Bas Kamst ziet de nominatie als een mooie erkenning van vakmanschap. ,,We sprongen er denk ik mooi uit tijdens de coronatijd”, zegt de Nieuw-Amsterdammer. Neem bijvoorbeeld de maand april, vorig jaar. Kamst Mode deelde destijds liefst 16.600 cadeaubonnen met een totale waarde van 415.000 euro uit aan medewerkers en vrijwilligers van alle zorgcentra in de wijde omtrek. ,,We hebben ons als bedrijf goed geprofileerd en dan is deze nominatie uiteraard een mooie beloning voor alles wat we al gedaan hebben. De mensen van de verkiezing lichten ons hele bedrijf door en kijken of alles klopt wat we zeggen.”

Van de nood een deugd

Kamst Mode bestaat 75 jaar en maakte in het bizarre coronajaar 2020 van de nood een deugd. ,,We hebben dat jaar op creatieve wijze samen echt het verschil gemaakt voor onze klanten en medewerkers”, vertelt Kamst trots. ,,Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat onze medewerkers altijd de intentie hebben om het verschil te maken voor de klanten omdat we dit voor elkaar ook willen doen. Dat plezier straal je uit op de werkvloer. We informeren onze klanten op de juiste wijze met een goede vraagstelling. We luisteren goed en ik weet zeker dat we goed inschatten hoe elke klant wil worden geholpen. Dat is maatwerk.”

Kamst ziet zijn gewaardeerde collega’s als verschilmakers. Zij zetten zich ook in voor de succesvolle live modeshows, wekelijks op Facebook. ,,Er zijn klanten uit het Westen die hun vakantie rondom Hardenberg plannen omdat ze over ons hoorden door die modeshows.” Tijdens de coronacrisis heeft Kamst Mode gekeken naar de kansen die zich voordeden. ,,De saamhorigheid is nog nooit zo groot geweest. Daardoor ontstaat er een bepaalde cultuur, waarin mensen hun talenten kunnen ontwikkelen. De betrokkenheid van onze medewerkers is nu zó groot. Dit zorgt voor een hechte onderlinge band en een familiaire sfeer. Dit alles voelen de klanten, want we krijgen daar vaak complimenten voor.”