Steeds meer klanten bestellen online bij Coop Johan Jongman

Coop Johan Jongman in Schoonebeek ziet het aantal online bestellingen flink toenemen. Door de coronacrisis hebben veel klanten het gemak van digitaal boodschappen doen ontdekt.

Ondernemer Johan Jongman: ,,Uit bescherming voor eigen gezondheid en dat van de medemens doen klanten, ondanks alle genomen voorzorgsmaatregelen in en om de winkel, liever niet zelf hun boodschappen. Of men werkt in de zorg en hebben geen tijd of mogelijkheden om zelf naar de winkel te komen. Dan is online bestellen een uitkomst.”

De bezorgbus rijdt vanaf tien uur ’s morgens bijna de gehele dag door. Uiteraard in Schoonebeek zelf, maar ook in de aangrenzende dorpen. De bestellingen worden in diverse tijdvakken verdeeld, waardoor het voorkomt dat hetzelfde rondje dagelijks meerdere keren wordt afgelegd. De online bestellingen worden aangestuurd door Diane, de vrouw van Johan. ,,We hebben het nu veel drukker dan voorheen. We beginnen nu ’s ochtends veel eerder om alle ochtendbestellingen voor 12.00 uur bij de klanten thuis te krijgen. Helaas lukt het niet altijd, soms hebben we een uurtje extra nodig, maar gelukkig is er veel begrip voor. De klant is vaak al blij dat de boodschappen aan de deur komen en met het pingemak hoeven ze de deur niet meer uit.”

Niet alleen in de winkel staat hygiëne voorop, dat geldt ook bij het thuis bezorgen van producten. De bezorger gaat altijd op pad met een doos wegwerphandschoenen en een verpakking desinfectiedoekjes om de pinautomaat na elk gebruik te reinigen. Online boodschappen zijn te bestellen door de Coop app te downloaden. Mocht de klant vragen hebben, dan kan een mail worden gestuurd naar: jongman.schoonebeek@coop.nl